Oyun cenneti...

Şimdi oyun zamanı, yeniliklerimiz devam edecek...

Destekliyoruz, sizide duyarlı olmaya davet ediyoruz

Spore Galactic Adventures

Evrenin gizli köşelerinde saklı maceralar

Spore’dan ilk haberdar olduğumda ilgimi çeken bir oyun değildi, fakat oynamaya başlayınca “İyi ki bu yapımı denemeye karar vermişim” demiştim. Sayısız tasarım imkânı, eğlenceli oynanışı ve tamamen farklı yapısıyla Spore, geçtiğimiz yılın en iyi oyunlarından bir tanesiydi. Maxis, boş durmadı ve Galactic Adventures isimli eklentiyi hazırladı. Aslında yeni paketi de ilk başta oynamak istememiştim, fakat Spore’un yapısı bu galiba. Dışarıdan bir garip görünebilir, ama bir başladığınızda bir daha kolay kolay bırakamıyorsunuz.

"Spore’daki ilkel ortam ve savaşlar artık bitmiş, yerini huzur ve barış dolu topluluklar almış."


Karış karış güneş sistemi

Galactic Adventures, adından da anlaşıldığı üzere uzayda yer alan birbirinden farklı gezegenlerde, eğlenceli maceraları önümüze getiriyor. Öncelikle bir karakter tasarlamamız isteniyor. Eğer vakit kaybetmek istemezseniz, oyunla birlikte gelen tasarımlardan birisini de seçebiliyorsunuz. Yapıma, ilk Spore’da olduğu gibi bir hücre olarak başlamıyoruz. Dolaysıyla hazırlamak isteyeceğimiz karakter için tüm kullanılabilir özellikler, oyunculara en başta sunulmuş. Yaratığınız uçabilir, hızlı koşabilir veya güçlü saldırılar gerçekleştirebilir; bu tamamen sizin tercihinize bağlı.

"Yapımda bu sefer galaksinin farklı gezegenlerine gidip, çeşitli görevler yapıyoruz."


Bölüm seçme ekranına geldiğimizde bizi karşılayan farklı görevler var. Oynamak istediğimiz karakteri seçerek bölümlere başlayabiliyoruz ve Galactic Adventures’ın anlamı ortaya çıkmış oluyor. Yapıma henüz yeni başlamanıza rağmen, saygıyla karşılanan bir karaktersiniz ve diğer canlılarla konuşarak yeni görevler almak gerekiyor. Spore’daki ilkel ortam ve savaşlar artık bitmiş, yerini huzur ve barış dolu topluluklar almış. Değişmeyen özelliklerden bir tanesi, yaratıkların konuşmaları. Hâlâ kendine özgü ilkel dil ile konuşuyorlar ve bu mizahi bir etki bırakıyor. Hiç bir şey yapmasanız dahi, yaratıklar dans ediyor, hopluyor-zıplıyorlar. Böylece bu huzur dolu ortamın korunması gerektiğini kavrıyoruz.

Diğer görevlere baktığımızda, kimi zaman bir çölde, kimi zaman ise uzayın karanlık bir gezegeninde yer alıyoruz. Birilerini bulmamız isteniyor veya değerli madenleri, kötü güçlerin saldırılarına karşı korumamız gerekiyor. Bazen Roma arenalarını andıran bir mekânda diğer gladyatörlerle savaşırken, bazen de hortumlarla çevrili bir vadide koşu yarışı yapıyoruz. Gerçekten farklı ve eğlenceli bir oyun.

Güç her şeydir

Galactic Adventures’ta bir gelişim sistemi bulunuyor. Ana oyundan farkı ise, yaratıkların vücut olarak değil, güç olarak gelişiyor olmaları. Yani Spore’da gelişim gösterdikçe yeni bir boynuz veya zırh satın alabiliyorduk. Galactic Adventures’ta ise, bu özellikleri daha etkili kullanabilmemiz için bir gelişim sistemi var. Tamamladığımız görevlerin ardından ekrana geliyor ve puanımız yettiğince, sınıflara ayrılmış yeteneklerimizi geliştirebiliyoruz.

"Bir şehri oluşturan yapıların konumlarını istediğiniz gibi değiştirebiliyor, yeni eklentiler yaparak kendinize özgü bölümler oluşturabiliyorsunuz."

Karakterler ve yapılar üzerine kendi kişisel tasarımlarımızı hazırlayabiliyoruz demiştim. Bunlara isterseniz çevre planını da ekleyin. Yani bir şehri oluşturan yapıların konumlarını istediğiniz gibi değiştirebiliyor, yeni eklentiler yaparak kendinize özgü bölümler oluşturabiliyorsunuz. Yapım, sınırsız tasarım imkânı sunarken, bazı teknik hataların ise yine önüne geçemiyor. Yürürken olmadık bir yerde karakterinizin takılıp kalması, diğer yaratıkların konuşurken gözleriyle ağzı arasında yaşanan grafiksel problemler gibi hatalar, maalesef yeni yapımda da bulunuyor. İlk oyundaki grafik motorunu kullanan Galactic Adventures, çalışması için yüksek sistem gereksinimlerine ihtiyaç duymuyor. Oyunun işitsel yönü, en güzel özelliklerinden bir tanesini oluşturuyor. Ses ve müzikler çok kaliteli hazırlanmış.

"İlk oyundaki grafik motorunu kullanan Galactic Adventures, çalışması için yüksek sistem gereksinimlerine ihtiyaç duymuyor. Oyunun işitsel yönü, en güzel özelliklerinden bir tanesini oluşturuyor."


Spore, muhteşemdi, ama çok kısaydı. Belki de en büyük eksisi, senaryoyu tamamladıktan sonra maceraya devam edemiyor ve karakterimizi daha fazla geliştiremiyor oluşumuzdu. Geliştirme tablosu yeni yapımla karşımıza çıkarken, kısa oyun süresi unsuru devam ediyor. Fakat hazırlayacağınız her farklı harita ve yaratık tasarımları sayesinde bu boşluğu çok iyi doldurabiliyorsunuz. Sadece tasarım yapmaya merakınız varsa dahi Spore Galactic Adventures’ı denemelisiniz.

Darkest of Days

Gelecek ellerinizde!

Roma döneminde kılıçlar çekilmiş, Amerikan İç Savaş’ı sırasında kadınlar ve çocuklar da dahil olmak üzere büyük bir katliam yapılmış, Birinci ve İkinci Dünya Savaşları’nda insanlığın gördüğü en büyük iki kaos yaşanmıştır. Tüm bu kötü olayları engelleyebilmek için bir şansınız olsa ne yapardınız? Alternatif gerçeklik üzerine kurulu yapımlar kolayca ilgi çekebiliyor. Bunlara en yeni örnek olarak da Darkest of Days’i verebiliriz. Spark Unlimited tarafından geliştirilen Turning Point: Fall of Liberty, adından da anlaşılacağı üzere bir dönüm noktasını konu edinmişti. Naziler, Amerika’ya girseydi neler olurdu? Düşünce olarak hoş olsa da Turning Point, başarısız bir yapım olmuştu. Bir de sinema perdesine bakalım. Kelebek Etkisi isimli film, yıpranmış bir defterin sayfalarında yazan satırların, anahtar görevi gördüğü maceraları gözler önüne seriyor, belki bir kaçış, belki de binlerce çözüm yolu üretiyordu.


"Yapımda farklı zaman dilimleri arasında yolculuk yapıyoruz ve önemli olaylar içinde yer alıyoruz."

Zamanda yolculuk

8monkey Labs tarafından geliştirilen Darkest of Days, geleceğin şekillenmesinde rol oynayan önemli olayları önlememiz için, bizi zaman tüneline davet ediyor. Oyunda Alexander Morris isimli bir süvariyi yöneteceğiz. 1870 yılında başlayan macerada, karakterimiz savaş esnasında bir boyut kapısı fark ediyor ve kaderi sonsuza dek değişiyor. Artık yapması gereken tek bir şey vardır, o da geleceği değiştirmek, fakat bu o kadar da kolay bir iş değil.


"1870 yılında başlayan macerada, karakterimiz savaş esnasında bir boyut kapısı fark ediyor ve kaderi sonsuza dek değişiyor."

Karşımızda bölümlere ayrılmış beş farklı zaman dilimi, her birinde de önemli bir savaş ve olay yer alıyor. Bunlar; Birinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı, Amerikan İç Savaşı, Pompeii ve Little Bighorn Savaşı. Yapımın en büyük özelliği, farklı zaman dilimlerinde, farklı mekânlarda ve farklı düşman faktörüne karşı aynı amaçla mücadele ediyor olmamız.


Gelecek ellerinizde!


İçerisinde yer alacağımız her cephede, korunması gereken önemli kişiler var. Onların ölmemesi gerekiyor, çünkü bu sonuç, hem savaşın gidişatını, hem de bulunduğumuz zaman diliminin yıllar sonrasını da etkiliyor.

Zamana ayak uydurmak zorunda değiliz

Kılıç ve kalkan kullanan Roma lejyonerlerine karşı silah kullanmak ne kadar adildir bilinmez, ama bunu yapmamız gerekiyor. Kullanabileceğimiz hem eski, hem de yeni silahlar olacak, bunları geliştirebileceğiz. Geleceğin teknolojisinden nasibini almış bir silahla, yıllar öncesinin teknolojisine karşı mücadele etmek, sizi avantajlı konuma getirecek sanmayın. Çünkü düşmanlarınız topluca üzerinize gelirken, siz sadece tek bir karakteri yönetiyorsunuz.


"Kılıç ve kalkan kullanan Roma lejyonerlerine karşı silah kullanmak ne kadar adildir bilinmez, ama bunu yapmamız gerekiyor."

Videolardan gördüğümüz kadarıyla düşmanlarımızın yapay zekâ düzeyleri pek de iyi değil. Yapay zekâyı etkileyici bir unsur olarak düşmanlarımızın moral seviyesi de bulunuyor. Ayrıca firmanın geliştirdiği grafik motoru, açık alanlarda sayıca oldukça fazla karakteri aynı alanda görüntüleyebiliyor. Tam üç yüz silahlı askerin size saldırmak için harekete geçtiğini düşünün, çok etkileyici sahnelerle karşılaşabiliriz.


"Yapım Nvidia'nın fizik teknolojisiyle de anlaşmalı. 20 farklı silahın yer alacağı oyunda multiplayer yer almıyor. "

Yapım Nvidia’nın fizik teknolojisiyle de anlaşmalı. 20 farklı silahın yer alacağı oyunda multiplayer yer almıyor. Tek kişilik senaryo modunun, 20 ila 25 saat uzunluğunda bir oynanış sunacağı söyleniyor. İlginç konusuyla dikkat çeken Darkest of Days, önümüzdeki Eylül ayında PC ve X360 için raflardaki yerini alacak.

Oyun arşivi

Beğendiğiniz oyun türü

Üyeler